Eerste dagen in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu Eerste dagen in London! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in London!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal!

Inmiddels is de tijd al gevlogen en ben ik alweer meer dan 10 dagen hier in London. Tijd voor een eerste blog dus!

Om te beginnen ben ik zaterdag 8 augustus vertrokken vanaf Amsterdam Schiphol naar London Gatwick! Om 10:20 zouden mijn studiegenootje Arianne en ik vertrekken richting London. Echter werd dit uiteindelijk wel wat later, aangezien we nog op Amsterdam Schiphol vertraging hadden. Maar dit mocht de pret niet drukken!

We vlogen met de vliegmaatschappij Garuda Indonesia. Hierdoor zaten we in een enorm groot vliegtuig. Wat wel zo zijn voordelen had. De voordelen waren namelijk dat we tijdens deze korte vlucht van maar een uur, gebruik konden maken van alle faciliteiten die aan boord waren. Hierdoor konden we voor dit ene uurtje gebruik maken van de WiFi aan boord, konden wij films en series kijken en werd er een maaltijd geserveerd. Alleen voordat Arianne en ik het wisten waren we dan ook al geland op London Gatwick. De reis verder voorspoedig verlopen.

Echter liep helaas de aankomst wat minder voorspoedig. Toen we op London Gatwick waren geland was het natuurlijk tijd om op onze koffers te wachten. Ik zag mijn koffer als snel op de bagageband verschijnen. Echter kwam de koffer van Arianne maar niet.. Hier hebben we lang op gewacht, om vervolgens meer informatie erover op te vragen. De man vertelde twijfelachtig dat hij wel dacht dat de koffer nog in Amsterdam stond, maar dat hij dit niet met zekerheid kon zeggen. Dit was voor Arianne natuurlijk ontzettend balen, en geen leuke start van haar stage.

Nadat ik mijn koffers had en Arianne haar gegevens had achtergelaten voor haar koffer, zijn we samen vertrokken naar de stad. We zijn samen naar een bepaald station gereisd, om vanaf daar ieder onze eigen weg naar onze stageplek/hotel te gaan. Daar ging ik dan: de stad in met mijn hele zware koffers die ik bij me had, en ook nog eens in de hitte! Want het was die dag wel echt warm haha! Pff, wat was dat een reis zeg. Gelukkig was het hotel niet heel moeilijk te vinden. Aangezien het enige wat ik moest doen was richting de Tower Bridge lopen en vanaf daar zou ik direct het hotel zien. Dit scheelde wel heel erg! Maar om in die hitte je koffers te moeten tillen, was niet zo'n pretje haha!

Gelukkig werd ik heel open en warm ontvangen bij het hotel. Ik kan dan ook echt zeggen dat ik geweldig ben ontvangen. Iedereen was zo vriendelijk waardoor ik me echt welkom voelde. Ik was dan ook nog niet binnen en mijn koffers werden aan de kant gezet. Ze wilden gelijk mij het hele hotel laten zien en mij voorstellen aan verschillende mensen. Ik heb dan ook gelijk een rondleiding gekregen langs allemaal verschillende afdelingen van het hotel die voornamelijk belangrijk waren omdat ik daar in de toekomst vaak mee in aanmerking zou komen. Ook heb ik tijdens deze rondleiding gelijk mijn kamer gezien. Gelukkig kon ik hier dan nog even de zooi dumpen die ik nog bij me droeg (want ja, ik heb echt veel bij me haha!)
Ik moet zeggen dat het een prima kamertje is. Het is klein maar fijn! Ik heb een eenpersoonsbed, een eigen wasbak, televisie, waterkoker, een kast en een soort van bureau. De douches en wc's moet ik delen met de studenten die ook op de verdieping slapen. Echter is dit totaal geen probleem aangezien we maar met ongeveer 10 studenten zijn. Ook deel ik de koelkast. Maar het is een prima kamer voor deze 6 maanden! Mij zul je dan ook zeker niet horen klagen! (Dit mag ik eigenlijk ook niet, aangezien ik geen betere optie kan krijgen: verblijf in het hotel waar ik werk, midden in de stad, naast één van de grootste toeristische attracties van London!)

De dag na aankomst, zondag, waren Arianne en ik allebei nog lekker een dagje vrij. We besloten dan ook lekker om vandaag samen op pad te gaan. We hebben gelijk de toerist uitgehangen door met de metro naar Buckingham Palace, London Eye, Big Ben & Victoria Station te gaan. Dit was echt een ontzettend leuke & gezellige dag! & we hadden er ook nog goed weer bij ook!

Vanaf maandag zou ik écht gaan beginnen met mijn stage. Toen ik aankwam heb ik van mijn manager een soort van goodiebag gekregen waar allemaal informatie in zat over mijn eerste week en over het hotel. De eerste week zou ik namelijk een soort van introductieweek krijgen. Ze hadden een heel schema voor deze week gemaakt, waarop te zien was dat ik deze hele week op verschillende afdelingen van het hotel zou gaan meekijken. Dit zou ik doen om zo kennis te krijgen over de verschillende afdelingen, dit later weer toe te kunnen passen wanneer ik aan het werk ben bij de receptie. Bij de afdelingen waarbij ik mocht kijken moeten jullie denken aan: Finance, Concierge, Meeting & Events, en het restaurant. (& nog wel meer!)
Ik moet zeggen dat het meekijken op de afdelingen niet altijd even leuk was. Maar over het algemeen was iedereen heel vriendelijk en probeerde er het beste van te maken. & ik moet ook maar zo denken: uiteindelijk kom ik niet op deze afdelingen terecht, en kom ik alleen in contact met hen. (wat ook wel belangrijk is)
Deze week was ontzettend leuk en leerzaam. Heb ontzettend veel informatie gekregen & ben aan heel veel mensen voorgesteld. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat ik echt niet alles heb onthouden haha! Het was zo ontzettend veel! Deze week heeft me dan ook wel echt ontzettend gesloopt. Het waren toch wel (voor mij) wat lange dagen, en aangezien je zoveel informatie ontvangt & je praat in een andere taal, was het best vermoeiend allemaal. Hierdoor lag ik deze week dan ook al lekker vroeg in mijn bed!

Na een lange week had ik heerlijk 3 dagen achter elkaar vrij. In deze dagen ben ik er voornamelijk in mijn eentje er op uit gegaan. Dit om zo de buurt een beetje te leren kennen, en te zien waar alles is en waar ik nou daadwerkelijk ben. Zondag heb ik weer lekker de toerist uitgehangen door weer met de metro naar Buckingham Palace, Big Ben, London Eye & Victoria Station te gaan. Gelukkig kende ik de weg al een beetje! De afstand tussen alles valt op zich wel mee, waardoor het een heerlijke route is om te lopen.
Afgelopen maandag ben ik samen met 3 andere studenten naar Oxford Street gegaan. Ik heb hier een aantal spulletjes gemaakt om mijn kamertje wat op te vrolijken en het helemaal mijn eigen te maken. Dit is zeker gelukt & wat is Oxford een ontzettend leuke plek! Ik wil zeker in deze tijd dat ik er ben er nog een aantal keer terug. (om natuurlijk ook te shoppen haha!

Nu ben ik afgelopen maandag begonnen met mijn eerste echte week. Dit betekent dat ik ben begonnen op Front Office/ Receptie. Dit betekent voornamelijk dat ik mensen ga in- en uitchecken, vragen ontvang en beantwoord etc. Tot nu toe vind ik dit echt ontzettend leuk en kan ik al een aantal kleine dingetjes in mijn eentje doen. Ik kijk er naar uit om nog meer te leren en nog meer alleen te kunnen doen. Ik heb dus nog heel veel zin om hier te blijven. Daarnaast ben ik afgelopen dinsdag ook begonnen op een andere afdeling die hoort bij receptie, namelijk Switchboard. Op deze afdeling ontvang je alle telefoontjes & deze moet je beantwoorden en/of doorverbinden naar andere mensen of afdelingen binnen het hotel. Ook ga je over een aantal rekeningen en moet je gasten in- en uit checken. Ook ontzettend leerzaam allemaal & ik vind het leuk dat ik de mogelijkheid krijg om deze afdeling te leren.

Ook heb ik te horen gekregen dat ik ga werken op de afdeling Guest Relations. Hierbij staat aandacht en contact met de gasten centraal. Je gaat over de VIP's, moet zorgen dat alles goed verloopt in de lobby, je maakt praatjes met de gasten en zorgt dat zij goed worden verwelkomd etc. Echter zal ik hier pas over een tijdje beginnen, aangezien ik eerst nog het hele systeem onder de knie moet krijgen. Maar zeker een leuk vooruitzicht!

Ik heb zeker nog ontzettend veel zin om heel veel te gaan leren hier & deze wereldstad verder te ontdekken. Ik zit hier dan ook nog wel eventjes & heb daarvoor dan ook nog genoeg tijd haha! Daarnaast vindt ik het ontzettend tof dat ik de mogelijkheid krijg om op meerdere afdelingen te werken, en hierdoor nog meer ervaring op te doen!

Dit was even een 'kleine' update van mij vanuit Londen. Ik zie dat ik al weer een hele lap tekst heb getypt haha! Dus een kleine update is het eigenlijk niet meer haha.
Ik hoop snel weer iets van mij te kunnen laten horen!

Veel liefs.
Joyce.

  • 21 Augustus 2015 - 08:05

    Job Cohen:

    appel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

18 jaar - studente Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 2955

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

London

Landen bezocht: