Alweer Oktober! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu Alweer Oktober! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu

Alweer Oktober!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey allemaal!

Weer tijd voor een nieuwe update vind ik zelf :)! Het is alweer oktober! Wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel. Dit betekent dat ik alweer 2 maanden hier in London ben pfoe!

Afgelopen weken stond voornamelijk in het teken van het eerste school verslag dat ik moest gaan inleveren op 29 september. Hiervoor moest ik enorm veel informatie hebben (die ik gelukkig allemaal heb gekregen) + moest dit allemaal netjes worden uitgewerkt.. In het Engels. Het verslag moest zowel digitaal als hard copy worden ingeleverd. Hierdoor had ik hulp gevraagd aan papa & mama, of zij vanuit Nederland het verslag naar school wilde sturen! Hierdoor was ik al twee dagen voor de deadline klaar met het verslag, zodat zij nog genoeg tijd hadden voor het printen en versturen. Inmiddels is het verslag dan ook helemaal ingeleverd natuurlijk, en is het nu alleen nog maar afwachten op het resultaat. Ik heb er veel tijd aan besteed, en heb er op zich wel een goed gevoel over, dus nu is het alleen nog maar afwachten! :)

Nadat ik het verslag had ingeleverd betekende het dus dat ik weer even wat vrije tijd had! De afgelopen vrije dagen had ik namelijk voornamelijk besteed aan het verslag. Woensdag 30 september, een dag naar de gestelde deadline, was ik lekker een dag vrij. & ik was hier zo aan toe!!
Toen ik wakker werd zag ik het zonnetje al schijnen & daardoor werd bevestigd dat ik echt lekker naar buiten wilde gaan. Ik had een wandeling gevonden in het boekje over Londen die Pap & Mam mij hadden meegegeven. Het was eigenlijk een hele grote wandeling, maar uiteindelijk heb ik maar de helft gedaan, aangezien hij langs het hotel kwam & ik daar ben gestopt. De wandeling/route begon bij Leicester Square, een groot plein waar het heel druk is en heel veel mensen lopen. Vanaf daar zou ik lopen richting St. James Park, Big Ben, langs de London Eye & dan vervolgens de hele weg langs de Thames richting de Tower Bridge. Dit waren eigenlijk de grote toeristische attracties (die ik eigenlijk al had gezien) maar tussendoor kwam ik op kleine plekjes waar ik anders nooit was gekomen. Neem bijvoorbeeld Trafalgar Square. Een heel groot druk plein, gelegen naast National Gallery Museum. Fantastisch groot en mooi plein. Ik ben op het plein gaan zitten, in het zonnetje, met als uitzicht het fantastische plein en in de verte de Big Ben. Zo ontzettend mooi!

Vanaf daar ben ik verder gelopen richting de Big Ben zelf, Victoria Gardens, langs de Thames terug naar de London Eye en Jubilee Gardens en dan vervolgens richting de Tower Bridge. In middels had ik alweer 1,5 uur gelopen en was ik lekker in het zonnetje gaan zitten in Jubilee Gardens. Dit is ongeveer 100 meter naast de London eye, waardoor ik prachtig uitzicht had op de London Eye zelf & de Thames. Dit was echt fantastisch & ik heb dan ook volop genoten!

Vanaf de London Eye zou het stuk van de wandeling beginnen waar ik het meeste naar had uitgekeken. Dit kwam omdat ik dit gedeelte en dit stuk van de route nog nooit eerder had gezien. Ik heb dan ook veel nieuwe dingen gezien als een schattig marktje, musea, Shakepeares Globe etc. Echt fantastisch om al deze nieuwe dingen te zien :)! Zo zie je op een dag nogmaals de toeristische attracties, maar daarnaast ook de kleine lokale dingen die je anders nooit had gezien. De wandeling was dan ook zeer zeker geslaagd!

Later deze dag kreeg ik super nieuws van Jacky. Ze had al lang een weekend op het oog wanneer zij samen met Anouk graag naar Londen wilden komen. Echter was het wachten op beide roosters, of een weekendje Londen daar wel binnen gepland kon worden. EN JA! Jacky & Anouk komen in het weekend van 6/7/8 november bij opzoeken in Londen. SUPER! Nog iets om naar uit te kijken! Want Mama & Papa komen ook mijn kant op in de week van mij verjaardag!
Heel veel leuke dingen dus om naar uit te kijken!!!

Met het werken gaat het nog steeds goed & ook steeds beter! Ik ben na 3 dagen training al gelijk voor de leeuwen gegooid, en alleen geplaatst op de lounge. (hier bij moet ik wel zeggen dat er altijd iemand in de Lobby is van de zelfde afdeling die me altijd kan helpen als er iets aan de hand is) Erg leuk om te doen & ik begin steeds meer daar mijn draai in te vinden! Ik heb veel verantwoordelijkheden en mag ook steeds meer doen. Ik heb het dus zeker naar mijn zin & kijk er naar uit om er nog meer in te gaan ontwikkelen + nog meer te leren!

Hier is het nog steeds het zelfde weer als in Nederland. De ene dag regent het en de andere dag schijnt de zon. Het wordt hier wel duidelijk steeds kouder, want elke avond lig ik lekker met een kleedje over me heen & een kop thee op bed! Maar dat mag zeker niet de pret drukken :)

Aankomende weken zal ik het weer druk krijgen met mijn tweede verslag die ik moet inleveren voor school. Deze moet ik de week nadat papa & mama zijn geweest inleveren. Hoe eerder ik er aan begin, hoe beter natuurlijk! Maar naast dit stomme verslag, heb ik natuurlijk veel dingen waar ik naar uit kan kijken!!


Vandaag was ik weer een dag vrij. Ik kom net terug van Covent Garden en Leicester Square :). Vanaf morgen is het weer een week met 3 dagen training, maar dan voor in de avond. Dit betekent werkdagen van 3 uur s'middags tot 11 uur s'avonds. We gaan kijken hoe dit gaat bevallen :)!

Ik heb het nog enorm erg naar mijn zin hier, ik geniet nog steeds & hoop nog steeds heel veel te zien van de stad. Daarnaast kijk ik er echt heel erg naar uit dat zowel Papa & Mama, als Jacky & Anouk mijn kant op komen!

Heel veel liefs uit Londen!

XXXX Joyce

  • 08 Oktober 2015 - 18:23

    Mama:

    Weer een heel gezellig en enthousiast verhaal om te lezen en super mooie foto's. Nog maar iets meer dan 2weken en dan kun je onze gids zijn. Tot snel!

  • 08 Oktober 2015 - 18:37

    Renate De Jager:

    Hoi Joyce, heerlijk om weer een verslag te lezen, en te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Die verslagen zouden verboden moeten worden (haha) maar daar leer je ook weer van.

    Geniet er nog lekker van en zeker als je ouders en daarna Jacky en Anouk komen.
    Ik hoop nog regelmatig een verslag van je te lezen.

    Xxx

  • 08 Oktober 2015 - 21:01

    Irene:

    Leuk om weer een verslag te lezen

  • 08 Oktober 2015 - 21:27

    Anouk:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan en nog maar een maandje tot we jouw kant op komen!! En als ik het zo lees, gaat het helemaal goedkomen met dat vinden van alle leuke kleine plekjes die je ons moet laten zien :)
    See you soon! xx

  • 08 Oktober 2015 - 22:40

    Mai:

    ah leuk! Geniet er nog maar lekker van! Xoxo

  • 09 Oktober 2015 - 06:22

    Irene:

    ik had meer getypt dan dat ene zinnetje, vreemd dat dit niet te zien is.
    Zo! Twee bezoekjes om naar uit te kijken, gezellig!
    Succes nog en veel plezier!
    Groetjes ronaldo en irene

  • 09 Oktober 2015 - 14:00

    Natascha:

    Leuk om te lezen dat je het naar het zin hebt en dat het lekker gaat op je stage
    Gezellig dat je binnekort bezoek krijgt, ik weet nog iemand die er zin in heeft.....
    Veel plezier groetjes Natascha

  • 14 Oktober 2015 - 20:35

    Paps:

    Heel leuk verhaal en ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Je gaat de uitdagingen goed aan en je laat je niet van de wijs brengen. Ook het resultaat van je 1e test/verslag laat zien dat je goed bezig bent. Nog veel (leer)plezier en tot de 26e.

  • 30 Oktober 2015 - 09:22

    Erica Bliek :

    Hey Joyce. Nog een keer de felicitaties. En wat leuk jou verslag te lezen en dat je het zo naar je zin hebt. Nu leuke dingen en in het voor uitzicht. Super! Doe iedereen de groetjes daar en heel veel plezier deze week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

18 jaar - studente Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 2962

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

London

Landen bezocht: