Over de helft! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

18 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey allemaal!

Het is weer tijd voor een update hier vanuit Londen. (wat waarschijnlijk een hele lange gaat worden, want er is veel gebeurd haha!)
Het is alweer halverwege november, wat betekent dat ik hier al meer dan 3 maanden ben, en dat ik dus al over de helft ben van mijn stage.

Afgelopen maand is er ongelooflijk veel gebeurd. Vooral hele leuke dingen!
De maand oktober stond in het begin vooral in het teken van het tweede verslag dat ik moest inleveren voor school. Deze moest begin november ingeleverd worden, maar aangezien papa & mama langs kwamen, wilde ik m'n verslag groot en deels al af hebben wanneer pap & mam hier waren. Het verslag maken was dan ook vooral het gedeelte van de maand wat niet bepaald leuk was. Veel tijd ging er weer in zitten, terwijl ik niet heel veel tijd had. Ik had namelijk vooral late diensten, wat betekende dat ik van 3 uur tot 11 uur aan het werk was. Ik kwam dan ook niet vroeg m'n bed uit, aangezien ik gewoon goed de rust nodig had en ik heel moe was. Maar ach.. Ik heb er zo veel mogelijk tijd in gestoken als ik kon.
& dat met een goed resultaat!! Vorige week heb ik mijn cijfer terug gekregen van mijn tweede verslag: een 7! :) Heel tevreden mee! Ook mijn eerste verslag heb ik dik gehaald, want daar had ik een 9 voor! Het gaat dus heel goed, en er staat nu nog maar 1 verslag op de planning die ik pas in januari hoef in te leveren. Ik heb dus nu eventjes rust, en kan veel leuke dingen gaan doen!

De hoogtepunten van afgelopen maand is dat pap & mam een weekje langskwamen & het weekend dat Jacky en Anouk langskwamen!
In de week van 26 oktober tot en met 31 oktober kwamen Pap & mam langs. Wat keek ik hier naar uit zeg!! Wat pap en mam niet wisten dat ik als verassing had gezorgd dat ik maandag 26 oktober ook vrij was, en dat ik ze dus op ging halen vanaf het vliegveld. Pap en mam dachten tot aan het moment dat ze me zagen in de aankomsthal, dat ik gewoon aan het werk was en dat ze me pas zouden zien na mijn shift. VERRASSING!! Wat was het fijn om ze weer te zien zeg!
We zijn met de trein terug gegaan richting de stad en richting het hotel.
Pap en mam hebben de hele week namelijk bij mij in het hotel overnacht. Wat echt fantastisch was! Ze hadden een prachtige kamer met fantastisch uitzicht op de Tower Bridge. Daarnaast was hun kamer op dezelfde verdieping als mijn kamer, dus hoefde we niet ver te lopen om bij elkaar te komen. Heel fijn!

De eerste dag, maandag, was vooral de dag dat ik ze liet kennis maken met het hotel en met de omgeving waar ik nou woonde en leefde. Pap en mam waren die dag al erg vroeg op, omdat ze al om half 11 s'ochtends aankwamen op Gatwick Airport. We hebben het die dag dan ook niet laat gemaakt, zodat we die dag erna lekker lang op pad konden gaan. Ik heb ze dan ook mijn kamer laten zien, het hostel, het hotel, de plekken waar ik nou werk, de omgeving etc. Gewoon de nabije omgeving waar ik nou woon en leef. Het was vandaag ook prachtig weer, waardoor het heerlijk was om buiten rond te lopen en ze alles te laten zien.
S'avonds hebben we met z'n drietjes even bij elkaar gezeten en beetje besproken wat we nou wilden gaan doen en zien aankomende dagen dat ze hier waren. Dit konden we dan eventueel op tijd al boeken.

We hadden besloten om dinsdag de echte toerist uit te gaan hangen en met de hop on- hop off bus Londen te gaan verkennen. We hadden prachtig weer, dus daar lag het zeker niet aan! En ik had na 2,5 maand nog zeker niet alles gezien! Heel leuk dus om deze toer te doen! We zijn er dan ook echt een hele dag zoet mee geweest, en zijn bij veel locaties gaan kijken en gestopt. Het leuke was ook nog eens, dat we een ticket hadden geboekt voor 1 dag. Echter toen we de ticket van het hotel (waar we het hadden gekocht) gingen omwisselen bij iemand van de busmaatschappij, gaf hij ons een ticket voor 2 dagen. TOP!
Hierdoor hadden we al snel besloten om dinsdag de hele dag gebruik te maken van de bus, en woensdag dan met de boot (wat die zat er ook bij inbegrepen) naar Greenwich te gaan!

Woensdag was het natuurlijk mijn verjaardag! En wat is nou fijner danje verjaardag te vieren met je ouders?! We zijn dan ook lekker rustig opgestaan en gaan ontbijten. Hierbij kreeg ik een grote verassing van een aantal lieve collega's. Tijdens het ontbijt kwamen ze met twee cakejes met en kaarsje erin, zingend naar me toe gelopen. Ontzettend lief! Een hele goede start van mijn verjaardag! M'n dag kon nu al niet meer stuk! Vervolgens ben ik met pap en mam meegegaan naar hun kamer. Hier kreeg ik nog veeeel meer kadootjes. Ik voelde me ontzettend jarig, en ik heb dan ook hele leuke dingen gekregen! Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor de lieve kaartjes en kadootjes die ze aan pap & mam hebben meegegeven! Ik ben er onwijs blij mee :)!

Vervolgens hebben we met z'n 3en de boot gepakt richting Greenwich. Iets waar pap & mam ook nog niet waren geweest. Iets nieuws voor ons alle 3! Het was ook vandaag fantastisch weer, en de zon scheen volop! Wat is Greenwich mooi zeg! Fantastisch! We hebben een onwijs mooi uitzichtpunt beklommen, waar we dus een fantastisch uitzicht hadden over heel Londen! Je kon vanaf daar echt ALLES zien! Heel mooi! Ook hebben we de nul-meridiaan bezocht, aangezien daar Greenwich zo bekend om is geworden! Verder hebben we heerlijk rondgewandeld en rondgekeken. Heel geslaagd om hier heen te zijn geweest, en ook zeker een aanrader voor anderen! (zeker ook een heldere dag, omdat je dan een fantastisch uitzicht hebt)
S'avonds zijn we heerlijk met z'n drietjes uiteten geweest, waarna ik vervolgens met hostelgenootjes cocktails ben gaan drinken voor mijn verjaardag! Hele leuke & gezellig avond gehad!
Ik heb dus een onwijs leuke verjaardag gehad hier in Londen! :)

Donderdag zijn we de dag rustig begonnen. We hadden het plan om naar Camden Market te gaan, maar door omstandigheden hebben we besloten daar toch niet heen te gaan. We zijn naar Covent Garden gegaan. Een markt waar pap & mam ook nog nooit waren geweest, dus zeker leuk om aan ze te laten zien! Vanuit daar zijn we met de bus terug naar het hotel te gaan, aangezien we vanaf 4 uur tot 6, de Tower Of Londen gingen bezoeken! Fantastisch is dit zeg! Het ligt pal naast het hotel, maar ik was er nog nooit binnen geweest. de Tower of Londen is bekend omdat daar de Crown Jewels liggen. & ja, deze zijn ontzettend mooi!
S'avonds gingen we ook nog naar de sluiting van de Tower of Londen. Een traditie die al honderden jaren wordt gehouden, elke avond om 10 uur. Ontzettend gaaf en indrukwekkend om te zien! Hoe ze de poorten sluiten, hoe de wisseling van de wacht wordt gedaan, de last post wordt gespeeld. Echt heel tof! Ook zeker een aanrader voor anderen!

& toen was het alweer vrijdag.. Wat ging de tijd snel! Wat waren we moe, maar we hadden alles uit onze dagen samen gehaald. Vandaag was het de laatste dag en besloten we toch naar Camden Market te gaan! Lekker tussen de eetkraampjes en tussen de kleren snuffelen! Pap & ik hebben hier nog een leuke trui gekocht, en hebben samen poffertjes gegeten (die mis ik namelijk!!haha)
S'avonds hebben we nog een heerlijke wandeling gemaakt door de straten van Oxford street, Regent Street, Picadilly etc. Alles was natuurlijk al prachtig verlicht en in kerstsfeer! Ontzettend mooi en leuk om te zien.

Zaterdag was het de dag dat pap & mam vertrokken. Wat baalde ik zeg! Maar wat hebben we een geweldige week gehad met z'n 3tjes! We hebben heel veel gezien en gedaan! & hebben vooral genoten van de tijd dat we weer samen waren. Ik heb er dan ook ontzettend van genoten. Het was moeilijk om weer afscheid te nemen, maar ik hoop ze natuurlijk weer snel te zien! Daarnaast kwamen Jack & Anouk het weekend daarna, dus was ik niet heel lang alleen! Ook zou ik zondag grote nicht Laura weer zien! Aangezien zij een weekendje in Londen was :)

Het was heel leuk om Laura te zien! We hebben met z'n tweetjes lekker een stuk gewandeld en de Big Ben en Londen Eye bezocht in het donker. Voornamelijk ontzettend veel gekletst :). Ontzettend leuk om elkaar zo te spontaan te zien!!

& na een weekje gewerkt te hebben, kwamen vrijdag Anouk & Jacky alweer aan in Londen! WIEHOE. Ik had besloten om die vrijdag gewoon tot 3 uur te werken, aangezien Jacky & Anouk rond die tijd pas aan zouden komen in hun hotel. Zij hadden dan ook alle tijd om zich even te settelen etc. Rond 5 uur ben ik ze gaan opzoeken. OH en wat was het fijn om m'n zus(sen) weer te zien! Van Jacky had ik natuurlijk al een week eerder afscheid moeten nemen, aangezien ze op vakantie was toen ik zou vertrekken & Anouk had ik al meer dan drie kwart jaar niet meer gezien, aangezien zij een week later nadat ik vertrok terug zou komen van haar periode in het buitenland. Het was dus ontzettend fijn om ze te zien! Heel fijn om weer herenigd te zijn geweest!

De dagen met Jacky & Anouk hebben we vooral de toerist uitgehangen en lekker de toeristische attracties bekeken! Heerlijk! Lekker de London Eye en Big Ben bekeken, naar Buckingham Palace geweest, naar Oxford Street, Regent Street, Piccadilly, Trafalgar Square, Harrods, Hamleys & Covent Garden. Ontzettend leuk! Vooral hele dagen gelopen en veel gezien! Fantastisch! Heb er echt van genoten. Het was heel fijn om weer bij te kletsen met ze! Lekker uiteten geweest en lekker drankjes gedronken! Het was heel fijn.

Nu ben ik alweer een aantal 1,5 week volop aan het werk. Ik heb het hier nog steeds erg naar m'n zin. Het is nog steeds erg leuk en de stad is nog steeds fantastisch. Krijg steeds meer verantwoordelijkheden en vertrouwen, waardoor het werk ook steeds beter gaat. (Natuurlijk mis ik Dronten en iedereen ook!!) Volgende week ben ik twee dagen achter elkaar vrij & heb ik het plan om de trein te pakken naar Brighton. Daarnaast heb ik nog een flink lijstje met wat ik allemaal wil zien en doen, maar dat komt vast en zeker nog wel goed! Ik ben hier tenslotte nog meer dan 2 maanden :).

Vandaag super nieuws gehad dat Pap, Mam & Jack met z'n drietjes samen met mij Oud & Nieuw komen vieren hier in Londen! Ik kan niet wachten!! Ben ook erg benieuwd hoe kerst hier gaat zijn.

Nou dit was een heeeeel verhaal over afgelopen maand. Er is nog veel meer te vertellen, maar ik zal het jullie besparen. Anders wordt de blog wel heeeeel erg lang haha!
Vanaf nu zal de tijd nog wel veel sneller gaan dan het voor mijn gevoel al ging. Voordat ik het denk ik weet ben ik alweer in Dronten haha!

Heel veel liefs
xxxxxx Joyce.





  • 18 November 2015 - 16:38

    Paps:

    Goed verhaal, leuk dat je van ons bezoek, mam,Jacky,Anouk,Laura, en mijzelf zo intens hebt genoten. We doen het met oud en nieuw dunnetjes over.
    Zie je dan!!!!!!!!!!!!!

  • 18 November 2015 - 17:55

    Mai:

    Ah leuk om te lezen dat het goed met je gaat! De tijd vliegt volgens mij echt voorbij. Brighton is echt leuk! Super leuke winkeltjes en eettenten! X

  • 20 November 2015 - 18:01

    Mama:

    Wat een gezellig verhaal is het weer geworden. Echt super! Over iets meer dan een mand zij we weer bij je in de buurt. Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

18 jaar - studente Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 2959

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

London

Landen bezocht: