Feestdagen in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu Feestdagen in London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu

Feestdagen in London

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey allemaal,

Het is echt alweer een hele tijd geleden dat ik iets heb geplaatst. Vandaar dat ik maar weer eens een nieuwe blog maak en deze ga delen met jullie.
Na dat ik mijn laatste blog heb geschreven, tot aan nu is er enorm veel gebeurd. Ik heb weer enorm veel van Londen kunnen zien & zelfs daar buiten. Waar ik heel erg van genoten heb. Daarnaast was het de afgelopen tijd redelijk druk met het werken. & niet te vergeten, heb ik weer gezellig bezoek gehad van Pap, Mam & Jacky :)

Maar voordat ik ga schrijven over wat ik zoal allemaal heb gedaan, wens ik allereerst iedereen die deze blog leest; Een heel gelukkig & fijn 2016!! Het is inmiddels al Januari, wat betekent dat mijn laatste maand is ingegaan in Londen!!

Om deze blog te laten aansluiten op mijn laatst geschreven blog, betekent dit dat ik even terug in de tijd moet haha! Mijn twee dagen die ik vrij had heb ik goed benut. De eerste vrije dag ben ik samen met mijn Nederlandse collega Stephanie naar de musical Wicked geweest. Ontzettend leuk & tof om hier te zijn geweest! Londen is natuurlijk een stad die bekend staat om zij theaters en musicals, dus vind ik het ontzettend leuk dat ik kan zeggen dat ik hier een musical heb gezien.
De tweede dag heb ik de trein in m'n eentje gepakt richting Brighton. Hier heb ik mij een hele volle dag kunnen vermaken. Wat een fantastische leuke & mooie stad is dat zeg! En wat heerlijk om even uit de grote stad Londen te kunnen zijn! Daarnaast ligt Brighton aan zee, dus kon ik ook nog eens heerlijk uitwaaien op het kiezelstrand!
Deze twee dagen waren dus ontzettend geslaagd!:)

Eind november en begin December begon de kerstsfeer te komen in Londen. Overal werden de schaatsbanen aangelegd, de kerstkraampjes neergezet en kwam er overal kerstverlichting te hangen. Ontzettend leuk en warm sfeertje hing er dan ook! & ook de kerstmarkten en reclame daarvoor werd overal neergezet & opgehangen. Ook werd Winter Wonder Land in Hyde Park opgezet, en ben ik op de dag van de opening hier naar toe geweest! Wat is dat leuk zeg! Ook al had ik veel meer kerst sfeer verwacht, (het is namelijk meer een grote kermis) kan je je hier enorm vermaken! Veel van de kerstmarkten en kerstsfeer heb ik gelukkig kunnen meekrijgen en kunnen bezoeken.

Om daarnaast nog meer de kerstsfeer naar voren te laten komen, is/was ook het hotel versierd met allemaal kerst decoratie. Grote kerstbomen, lampjes en versieringen hangen en staan door de lobby en andere plekken van het hotel. Toen kwam wel even het besef bij mij, dat ik dit jaar kerst niet thuis zou gaan vieren. Ik had zelf besloten om te werken met kerst, waardoor ik met Oud & Nieuw vrij kon zijn.
Een aantal dagen voordat het kerst was, had het management van het werk een grote lunch georganiseerd voor al het personeel van het hotel. Dit betekende een groot buffet met heerlijk eten, christmas crackers, en veel gezelligheid! Ontzettend leuk dat dit werd georganiseerd & ook heel erg lekker!

Gedurende de kerstdagen had mijn manager georganiseerd dat ieder van de Front of House afdeling en christmas jumper mocht/moest dragen. Ja jullie weten wel, zo'n hele lelijke kerst trui! haha. Zo konden we tijdens kerst toch nog een beetje lol hebben, en hoefden we niet in onze nette uniformen te werken. Zodoende had ik er dus ook 1 gekocht, met lampjes en belletjes :). Echt onwijs lelijk, maar gedurende 1ste kerstdag & boxing day had iedereen er 1 aan. Dus wat maakte het nou uit? Ik kon er alleen maar de humor van inzien haha! & alleen de kersttruien die iedereen droeg, maakte de sfeer onder elkaar al zo leuk & gezellig.
Gelukkig heb ik met een onwijs leuk team mogen werken tijdens kerst, waardoor het zo was, dat de dagen voorbij vlogen. In de backoffice heb ik samen met collega's voorbereidingen getroffen voor de dagen daarna (aangezien er een groep van 1100 mensen zou komen), maar hebben we vooral mee lopen 'schreeuwen/zingen' met de kerstmuziek en allemaal kerstkoekjes, chocolaatjes en ander eten gegeten haha!
Het was dus aan de ene kant heel raar dat ik met kerst hier was. Niet met familie, geen lekker buffet s'avonds of gourmetten.. Maar gewoon met m'n neus in de papieren & werken, & zelf improviseren met het eten. (want alles is natuurlijk dicht met kerst) Maar toch, ondanks dat allemaal, moet ik zeggen dat ik onwijs blij was met het team waarmee ik moest werken. Door hen heb ik alsnog hele leuke kerstdagen gehad!

Daarnaast vroeg iedereen aan mij: hoe is de kerstsfeer in Londen?? Ondanks dat ik veel heb moeten werken rondom kerst, heb ik gelukkig wel nog kunnen genieten van al de mooie lichtjes en versieringen in de stad. Oxford en Regent Street waren/zijn beiden volledig verlicht, daarnaast zijn de wel bekende etalages van Harrods & Hamleys geshowed & ruik je verspreid in Londen de Gluhwein en de zoete waffels vanaf de kerstmarkten. Het hoogtepunt voor mij was dat ik per toeval op een vrije dag naar Trafalgar Square was gelopen, waar een prachtig groot koor voor een verlichte kerstboom, kerstliedjes stond te zingen. Dat was voor mij het ultieme kerstgevoel!

Tussen kerst & oud nieuw heb ik nog ontzettend veel dingen bezocht, waarvan toch wel als hoogtepunt dat ik in de tower bridge ben geweest. Daar is een tentoonstelling over hoe de Tower Bridge is gemaakt en hoe het vroeger en nu functioneert. Daarnaast ga je in de torens en kun je over een glazen vloer lopen waardoor je al het verkeer onder je voorbij ziet gaan. Heel gek & ook best wel hoog moet ik zeggen haha!

Daarnaast heb ik nog meer van de stad gezien & ben ik onder andere naar The British Museum, St Pancras International, Platform 9 3/4, Portobello Road & Kensington Gardens geweest. (& nog veeeel meer!)

& toen was het alweer zo ver! 29 december kwamen pap, mam & jacky aan in Londen!!! Zij zouden samen met mij oud & nieuw gaan vieren, hier in Londen. En wat heb ik genoten van de 4 dagen dat ze hier waren! We hebben met z'n 4tjes volop genoten, ontzettend veel dingen gezien en natuurlijk het mooie vuurwerk aanschouwd. De dagen dat ze hier waren hebben we weer nieuwe dingen bekeken, waaronder ook nieuwe dingen voor mij. Ik heb ze meegenomen naar Winter Wonder Land & Sky Garden, en zij hebben mij meegenomen naar Kensington Gardens, Kensington Palace & Portobello road. Het waren drukke maar geweldige dagen.
Als klap op de vuurpijl (letterlijk), was het natuurlijk oudjaarsavond. Rond een uur of 9 zijn wij richting de stad gegaan en richting de London Eye. Daarvandaan zou namelijk de nationale vuurwerkshow worden gehouden, zoals dat in Nederland in Rotterdam wordt gedaan. We hadden weinig vertrouwen dat we een goede plek zouden gaan vinden, aangezien we van iedereen alleen maar hoorden dat het in de hele stad bepakt zou zijn van de mensen. Maar dit in tegendeel. We zijn de buurt rondom de London Eye een beetje gaan verkennen en gaan kijken waar we eventueel konden staan en waar we dus een goed uitzicht zouden hebben. Voordat het vuurwerk spektakel begon, zijn we nog lekker wat gaan drinken in een café en hebben we ons daar ook nog even opgewarmd. Rond 11 zijn we terug gegaan naar de plek wat we in gedachte hadden, om te gaan staan en het vuurwerk te bekijken. Hier hebben we gebeld met onze lieve vrienden en familie in Nederland, aangezien het daar natuurlijk al 2016 was. Het laatste uurtje hebben we langs de theems gestaan met een geweldig uitzicht op de London Eye. We konden alles fantastisch goed zien! & wat was het mooi zeg!! 10 minuten fantastisch vuurwerk! We zijn zeker luidend 2016 ingegaan!

Nu is het alweer Januari en zijn de eerste studenten vertrokken. Ook zijn de eerste nieuwe studenten voor aankomende 6 maanden al aangekomen en beginnen deze week met werken. Dit bevestigd wel, dat ook mijn tijd er bijna op zit! Nog een maandje. 34 dagen, om precies te zijn. Dan zal ik weer terug gaan naar Nederland. Gek idee eigenlijk.. Maar ik heb er eerlijk gezegd ook wel weer zin in!

Voor nu ga ik nog optimaal genieten van de dingen die nog staan te wachten en van de laatste weken hier. Ik heb nog in het vooruitzicht dat ik een hele week vrij ben, waar ik dus leuke dingen kan gaan ondernemen, & ga ik nog 3 daagjes naar Dublin met Arianne. Ook krijg ik heel misschien nog bezoek :). Het enige nadeel is is dat ik ook mijn laatste verslag moet gaan inleveren. Hier gaat dus weer tijd in zitten, maar dit gaat zeker niet mijn laatste maand verpesten.

Ik hoop halverwege deze maand, of eind deze maand nog een laatste update te kunnen plaatsen over mijn verblijf in London. :)

Voor nu is het weer genoeg vind ik. Ik zal nog een aantal foto's bij deze blog toevoegen :).

Voordat ik het weet ben ik weer in Nederland!

Heel veel liefs

XX Joyce.

  • 03 Januari 2016 - 21:06

    Mama:

    Opnieuw een heel erg leuk verslag van alles wat je meemaakt in Londen. Nog eeen maandje volhouden maar vooral nog een maandje genieten. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

18 jaar - studente Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 2961

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

London

Landen bezocht: