September - Alweer een maandje in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu September - Alweer een maandje in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Joyce Bree - WaarBenJij.nu

September - Alweer een maandje in Londen!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal!

Voor mij gevoel is het nog niet een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven. Echter als ik terug kijk zie ik dat de tijd alweer voorbij is gevlogen en het toch alweer een tijdje terug is dat ik iets heb geschreven!
Inmiddels zit ik alweer een maand in London (!) Wat gaat de tijd hier snel zeg! Ik heb zelf nog niet het gevoel dat ik hier al een maand zit haha.

Ik heb in de tussentijd weer veel bezocht hier, en ook weer veel gewerkt! Mijn weken zien eruit als volgt: 5 dagen werken van 8,5 uur & 2 dagen per week vrij. (tenminste, dit is vaak het geval haha!) Dit is wel fijn moet ik zeggen, omdat ik op deze vrije dagen lekker de stad in kan gaan, & straks kan ik goed aan mijn school werken. Want helaas, moet ik hier nu echt aan geloven..

In de tussentijd dat ik niets heb geschreven, heb ik weer veel bezocht! Ik ben samen met 2 andere studenten naar St James Park, Hyde Park & Green Park gegaan. Deze dag was het heerlijk weer, waardoor we tot laat in de avond heerlijk in het park konden blijven. Wat een geweldige plek(ken) zijn dit zeg! Super groot, super druk, maar heel mooi & heel gezellig. Ook ben ik naar Piccadilly Circus geweest, het broadway van Londen. Fantastische plek om te zijn. Hier draaien de grote musicals. Overdag is het een hele gezellige en drukke buurt, echt heel leuk om daar te zijn. Ik wil zelf ook nog graag een keertje s'avonds gaan, zodat ik alle verlichting kan zien :)!

Vorige week zondag ben ik naar de Camden Market gegaan. Een plek waar ik al veel verhalen over had gehoord van mensen. Hele goede verhalen! Het was een plek met heel veel eettentjes, had ik gehoord. Maar ik wist niet zo goed wat ik nou moest verwachten. Uiteindelijk kwam ik in een hele artistieke wijk terecht. De winkels hadden gevels, zoals wij ze in Nederland nooit zullen zien haha! Echt ontzettend leuk en gaaf om te zien. Daarnaast was er een grote braderie, met allemaal opeengepakte kraampjes (zoals je ook vaak ziet in grote steden in het buitenland) Hele leuke spullen verkochten ze hier! Ik heb me nog kunnen inhouden om niets te kopen. Maar ik denk dat ik zeker nog wel een keertje terug wil om op mijn gemakje rond te kijken en eventueel dingen te kopen haha!
Vanuit de braderie zijn we (Madelon, Nienke & ik) naar het pleintje gelopen waarover ik alle verhalen had gehoord: een plein vol eettentjes! De geuren kwamen me al tegemoet, en wat rook dit lekker zeg!! Op een heel klein pleintje, stonden overal kleine eettentjes. Elk eettentje verkocht eten uit een specifiek land. Hierdoor kon je Argentijns, Japans, Italiaans, Mexicaans, Maleisisch, Surinaams, & zelfs (JAWEL!) Nederlands eten! (& geloof me, bovenstaande was nog niet eens alles! Er was zo ontzettend veel keuze!) Bij het Nederlandse kraampje verkochten ze poffertjes haha! Ik heb ze niet gekocht, en ben gegaan voor wat buitenlands haha, al moet ik zeggen dat het toch wel een beetje verleidelijk was hoor!

In hetzelfde weekend, bleek er een carnaval te zijn in de wijk Notting Hill. Ik had hier al iets over gelezen op internet, en zag nu ook verschillende advertenties voorbij komen. Je moet het een beetje vergelijken met het zomercarnaval in Rotterdam! We hadden met z'n vijven afgesproken om hier naar toe te gaan. S'ochtends regende het echter enorm hard, waardoor we nog even in twijfel werden gebracht.. Maar uiteindelijk werd het droog en zijn we de kant opgegaan.
Op de weg daarnaar toe, werd me bevestigd wat op internet stond: wat een drukte zeg!!! Pfoe. Maar wat hing er een geweldige sfeer zeg! Door de hele wijk liep een hele stoet aan vrachtwagens en bussen, waaruit muziek kwam. Bij iedere vrachtwagen of bus liep een hele groep mensen te dansen, te kletsen en te drinken. (bijna) iedereen had verschillende 'kostuums' aan, zoals je het ook altijd ziet bij zomercarnaval Rotterdam. Ontzettend leuk om te zien! Heel erg kleurrijk en echt ontzettend gezellig!
Ook heb ik vanavond gezellig met Ome Kees & Tante Renate geskyped :)! Dit weekend was dan ook echt een heel geslaagd weekend!

Gisteren ben ik samen met Madelon lekker gaan winkelen in Oxford Street, we hadden allebei wat kleine dingetjes nodig waardoor we besloten lekker op pad te gaan. Het was ontzettend goed weer, waardoor we ook niet in onze kamer wilde blijven! Ik ben goed geslaagd!

Vandaag is er weer een nieuwe werkweek voor mij begonnen. Voor deze week staan er weer vroege ochtenden, en trainingen op het programma! Ook moet ik er deze week aan gaan geloven om te moeten beginnen aan mijn school verslagen. Jammer dat dit er bij komt kijken, maar ik heb geen keuze haha!


Ik hoop snel weer iets van me te kunnen laten horen!
Voor nu hoop ik een paar foto's te kunnen uploaden bij deze blog, zodat jullie ook een beeld krijgen van wat ik allemaal beleef.


Veel liefs uit Londen,

Joyce xx

  • 07 September 2015 - 21:18

    Mama:

    Wat een leuk verhaal zeg!

  • 08 September 2015 - 13:51

    Karin:

    Hoi Lieverd,

    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.
    En dat je er ook zo van geniet.
    Dan is het wel weer jammer dat er verslagen gemaakt moeten worden, maar hoort erbi.
    Geniet en leer ervan.
    Veel liefs

  • 08 September 2015 - 18:09

    Irene:

    Hoi Joyce, zo te lezen heb je het erg naar je zin en heb je nog genoeg tijd om leuke dingen te doen! Heel veel plezier nog! Groetjes uit Belgie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

18 jaar - studente Hoger Toeristisch & Recreatief Onderwijs

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 2964

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 06 Februari 2016

London

Landen bezocht: